Obchodní podmínky

I.
Základní usta­no­ve­ní

Tyto vše­o­bec­né obchod­ní pod­mín­ky (dále jen „obchod­ní pod­mín­ky“) jsou vyda­né dle § 1751 a násl. záko­na č. 89/2012 Sb., občan­ský záko­ník (dále jen „občan­ský zákoník“)

Ing. Kateřina Jonášová
IČ: 04684265
DIČ: není plát­ce DPH
se síd­lem: U Mostku 436/1, 503 41 Hradec Králové
zapsa­ný v živ­nos­ten­ském rejstří­ku u Magistrátu měs­ta Hradce Králové
kon­takt­ní údaje:
e‑mail:  katka.jonas@totokvete.cz
tele­fon: +420 728 782 819
web: www.totokvete.cz

(dále jen „pro­dá­va­jí­cí“)

Tyto obchod­ní pod­mín­ky upra­vu­jí vzá­jem­ná prá­va a povin­nos­ti pro­dá­va­jí­cí­ho a fyzic­ké oso­by, kte­rá uza­ví­rá kup­ní smlou­vu mimo svou pod­ni­ka­tel­skou čin­nost jako spo­tře­bi­tel, nebo v rám­ci své pod­ni­ka­tel­ské čin­nos­ti (dále jen: „kupu­jí­cí“) pro­střed­nic­tvím webo­vé­ho roz­hra­ní umís­tě­né­ho na webo­vé strán­ce dostup­né na inter­ne­to­vé adre­se www.totokvete.cz (dále jen „inter­ne­to­vý obchod“).

Ustanovení obchod­ních pod­mí­nek jsou nedíl­nou sou­čás­tí kup­ní smlou­vy. Odchylná ujed­ná­ní v kup­ní smlou­vě mají před­nost před usta­no­ve­ní­mi těch­to obchod­ních podmínek.

Tyto obchod­ní pod­mín­ky a kup­ní smlou­va se uza­ví­ra­jí v čes­kém jazyce.

 

II.
Informace o zbo­ží a cenách

Informace o zbo­ží, včet­ně uve­de­ní cen jed­not­li­vé­ho zbo­ží a jeho hlav­ních vlast­nos­tí, jsou uve­de­ny u jed­not­li­vé­ho zbo­ží v kata­lo­gu inter­ne­to­vé­ho obcho­du. Ceny zbo­ží jsou uve­de­ny včet­ně daně z při­da­né hod­no­ty, všech sou­vi­se­jí­cích poplat­ků a nákla­dů za vrá­ce­ní zbo­ží, jestli­že toto zbo­ží ze své pod­sta­ty nemů­že být vrá­ce­no obvyklou poš­tov­ní ces­tou. Ceny zbo­ží zůstá­va­jí v plat­nos­ti po dobu, po kte­rou jsou zob­ra­zo­vá­ny v inter­ne­to­vém obcho­dě. Toto usta­no­ve­ní nevy­lu­ču­je sjed­ná­ní kup­ní smlou­vy za indi­vi­du­ál­ně sjed­na­ných podmínek.

Veškerá pre­zen­ta­ce zbo­ží umís­tě­ná v kata­lo­gu inter­ne­to­vé­ho obcho­du je infor­ma­tiv­ní­ho cha­rak­te­ru a pro­dá­va­jí­cí není povi­nen uzavřít kup­ní smlou­vu ohled­ně toho­to zboží.

V inter­ne­to­vém obcho­dě jsou zve­řej­ně­ny infor­ma­ce o nákla­dech spo­je­ných s bale­ním a dodá­ním zbo­ží. Informace o nákla­dech spo­je­ných s bale­ním a dodá­ním zbo­ží uve­de­né v inter­ne­to­vém obcho­dě pla­tí pou­ze v pří­pa­dech, kdy je zbo­ží doru­čo­vá­no v rám­ci úze­mí České republiky.

Případné sle­vy z kup­ní ceny zbo­ží nelze navzá­jem kom­bi­no­vat, nedo­hod­ne-li se pro­dá­va­jí­cí s kupu­jí­cím jinak.

 

III.
Objednávka a uza­vře­ní kup­ní smlouvy

Náklady vznik­lé kupu­jí­cí­mu při pou­ži­tí komu­ni­kač­ních pro­střed­ků na dál­ku v sou­vis­los­ti s uza­vře­ním kup­ní smlou­vy (nákla­dy na inter­ne­to­vé při­po­je­ní, nákla­dy na tele­fon­ní hovo­ry), hra­dí kupu­jí­cí sám. Tyto nákla­dy se neli­ší od základ­ní sazby.

Kupující pro­vá­dí objed­náv­ku zbo­ží těmi­to způsoby:

  • pro­střed­nic­tvím své­ho zákaz­nic­ké­ho účtu, pro­ve­dl-li před­cho­zí regis­tra­ci v inter­ne­to­vém obchodě,
  • vypl­ně­ním objed­náv­ko­vé­ho for­mu­lá­ře bez registrace.

Při zadá­vá­ní objed­náv­ky si kupu­jí­cí vybe­re zbo­ží, počet kusů zbo­ží, způ­sob plat­by a doručení.

Před ode­slá­ním objed­náv­ky je kupu­jí­cí­mu umož­ně­no kon­t­ro­lo­vat a měnit úda­je, kte­ré do objed­náv­ky vlo­žil. Objednávku kupu­jí­cí ode­šle pro­dá­va­jí­cí­mu klik­nu­tím na tla­čít­ko Objednat. Údaje uve­de­né v objed­náv­ce jsou pro­dá­va­jí­cím pova­žo­vá­ny za správ­né. Podmínkou plat­nos­ti objed­náv­ky je vypl­ně­ní všech povin­ných úda­jů v objed­náv­ko­vém for­mu­lá­ři a potvr­ze­ní kupu­jí­cí­ho o tom, že se s těmi­to obchod­ní­mi pod­mín­ka­mi seznámil.

Neprodleně po obdr­že­ní objed­náv­ky zašle pro­dá­va­jí­cí kupu­jí­cí­mu potvr­ze­ní o obdr­že­ní objed­náv­ky na e‑mailovou adre­su, kte­rou kupu­jí­cí při objed­ná­ní zadal. Toto potvr­ze­ní je auto­ma­tic­ké a nepo­va­žu­je se za uza­vře­ní smlou­vy. Přílohou potvr­ze­ní jsou aktu­ál­ní obchod­ní pod­mín­ky pro­dá­va­jí­cí­ho. Kupní smlou­va je uza­vře­na až po při­je­tí objed­náv­ky pro­dá­va­jí­cím. Oznámení o při­je­tí objed­náv­ky je doru­če­no na e‑mailovou adre­su kupu­jí­cí­ho. / Neprodleně po obdr­že­ní objed­náv­ky zašle pro­dá­va­jí­cí kupu­jí­cí­mu potvr­ze­ní o obdr­že­ní objed­náv­ky na e‑mailovou adre­su, kte­rou kupu­jí­cí při objed­ná­ní zadal. Toto potvr­ze­ní se pova­žu­je za uza­vře­ní smlou­vy. Přílohou potvr­ze­ní jsou aktu­ál­ní obchod­ní pod­mín­ky pro­dá­va­jí­cí­ho. Kupní smlou­va je uza­vře­na potvr­ze­ním objed­náv­ky pro­dá­va­jí­cím na e‑mailovou adre­su kupujícího.

V pří­pa­dě, že někte­rý z poža­dav­ků uve­de­ných v objed­náv­ce nemů­že pro­dá­va­jí­cí spl­nit, zašle kupu­jí­cí­mu na jeho e‑mailovou adre­su pozmě­ně­nou nabíd­ku. Pozměněná nabíd­ka se pova­žu­je za nový návrh kup­ní smlou­vy a kup­ní smlou­va je v tako­vém pří­pa­dě uza­vře­na potvr­ze­ním kupu­jí­cí­ho o při­je­tí této nabíd­ky pro­dá­va­jí­cí­mu na jeho e‑mailovou adre­su uve­de­nou v těch­to obchod­ních podmínkách.

Všechny objed­náv­ky při­ja­té pro­dá­va­jí­cím jsou závaz­né. Kupující může zru­šit objed­náv­ku, dokud není kupu­jí­cí­mu doru­če­no ozná­me­ní o při­je­tí objed­náv­ky pro­dá­va­jí­cím. Kupující může zru­šit objed­náv­ku tele­fo­nic­ky na tele­fon­ní čís­lo nebo e‑mail pro­dá­va­jí­cí­ho uve­de­ný v těch­to obchod­ních podmínkách.

V pří­pa­dě, že došlo ke zjev­né tech­nic­ké chy­bě na stra­ně pro­dá­va­jí­cí­ho při uve­de­ní ceny zbo­ží v inter­ne­to­vém obcho­dě nebo v prů­bě­hu objed­ná­vá­ní, není pro­dá­va­jí­cí povi­nen dodat kupu­jí­cí­mu zbo­ží za tuto zce­la zjev­ně chyb­nou cenu ani v pří­pa­dě, že kupu­jí­cí­mu bylo zaslá­no auto­ma­tic­ké potvr­ze­ní o obdr­že­ní objed­náv­ky pod­le těch­to obchod­ních pod­mí­nek. Prodávající infor­mu­je kupu­jí­cí­ho o chy­bě bez zby­teč­né­ho odkla­du a zašle kupu­jí­cí­mu na jeho e‑mailovou adre­su pozmě­ně­nou nabíd­ku. Pozměněná nabíd­ka se pova­žu­je za nový návrh kup­ní smlou­vy a kup­ní smlou­va je v tako­vém pří­pa­dě uza­vře­na potvr­ze­ním o při­je­tí kupu­jí­cím na e‑mailovou adre­su prodávajícího.

 

IV.
Zákaznický účet

Na zákla­dě regis­tra­ce kupu­jí­cí­ho pro­ve­de­né v inter­ne­to­vém obcho­dě může kupu­jí­cí při­stu­po­vat do své­ho zákaz­nic­ké­ho účtu. Ze své­ho zákaz­nic­ké­ho účtu může kupu­jí­cí pro­vá­dět objed­ná­vá­ní zbo­ží. Kupující může objed­ná­vat zbo­ží také bez registrace.

Při regis­tra­ci do zákaz­nic­ké­ho účtu a při objed­ná­vá­ní zbo­ží je kupu­jí­cí povi­nen uvá­dět správ­ně a prav­di­vě všech­ny úda­je. Údaje uve­de­né v uži­va­tel­ském účtu je kupu­jí­cí při jaké­ko­liv jejich změ­ně povi­nen aktu­a­li­zo­vat. Údaje uve­de­né kupu­jí­cím v zákaz­nic­kém účtu a při objed­ná­vá­ní zbo­ží jsou pro­dá­va­jí­cím pova­žo­vá­ny za správné.

Přístup k zákaz­nic­ké­mu účtu je zabez­pe­čen uži­va­tel­ským jmé­nem a hes­lem. Kupující je povi­nen zacho­vá­vat mlčen­li­vost, ohled­ně infor­ma­cí nezbyt­ných k pří­stu­pu do jeho zákaz­nic­ké­ho účtu. Prodávající nene­se odpo­věd­nost za pří­pad­né zne­u­ži­tí zákaz­nic­ké­ho účtu tře­tí­mi osobami.

Kupující není opráv­něn umož­nit vyu­ží­vá­ní zákaz­nic­ké­ho účtu tře­tím osobám.

Prodávající může zru­šit uži­va­tel­ský účet, a to zejmé­na v pří­pa­dě, když kupu­jí­cí svůj uži­va­tel­ský účet déle nevy­u­ží­vá, či v pří­pa­dě, kdy kupu­jí­cí poru­ší své povin­nos­ti z kup­ní smlou­vy a těch­to obchod­ních podmínek.

Kupující bere na vědo­mí, že uži­va­tel­ský účet nemu­sí být dostup­ný nepře­tr­ži­tě, a to zejmé­na s ohle­dem na nut­nou údrž­bu hard­wa­ro­vé­ho a soft­wa­ro­vé­ho vyba­ve­ní pro­dá­va­jí­cí­ho, popř. nut­nou údrž­bu hard­wa­ro­vé­ho a soft­wa­ro­vé­ho vyba­ve­ní tře­tích osob.

 

V.
Platební pod­mín­ky a dodá­ní zboží

Cenu zbo­ží a pří­pad­né nákla­dy spo­je­né s dodá­ním zbo­ží dle kup­ní smlou­vy může kupu­jí­cí uhra­dit násle­du­jí­cí­mi způsoby:

  • bez­ho­to­vost­ně pře­vo­dem na ban­kov­ní účet pro­dá­va­jí­cí­ho č. 670100–2214496709/6210, vede­ný u mBank,
  • dobír­kou v hoto­vos­ti při pře­dá­ní zboží,

Společně s kup­ní cenou je kupu­jí­cí povi­nen uhra­dit pro­dá­va­jí­cí­mu nákla­dy spo­je­né s bale­ním a dodá­ním zbo­ží ve smlu­ve­né výši. Není-li dále uve­de­no výslov­ně jinak, rozu­mí se dále kup­ní cenou i nákla­dy spo­je­né s dodá­ním zboží.

V pří­pa­dě plat­by v hoto­vos­ti je kup­ní cena splat­ná při pře­vze­tí zbo­ží. V pří­pa­dě bez­ho­to­vost­ní plat­by je kup­ní cena splat­ná do 3 dnů od uza­vře­ní kup­ní smlouvy.

V pří­pa­dě bez­ho­to­vost­ní plat­by je záva­zek kupu­jí­cí­ho uhra­dit kup­ní cenu spl­něn oka­mži­kem při­psá­ní pří­sluš­né část­ky na ban­kov­ní účet prodávajícího.

Prodávající nepo­ža­du­je od kupu­jí­cí­ho pře­dem žád­nou zálo­hu či jinou obdob­nou plat­bu. Úhrada kup­ní ceny před ode­slá­ním zbo­ží není zálohou.

Zboží je kupu­jí­cí­mu dodáno:

  • na adre­su urče­nou kupu­jí­cím objednávce
  • pro­střed­nic­tvím výdej­ny zási­lek na adre­su výdej­ny, kte­rou kupu­jí­cí určil,
  • osob­ním odbě­rem v pro­vo­zov­ně prodávajícího.

Volba způ­so­bu dodá­ní se pro­vá­dí během objed­ná­vá­ní zboží.

Náklady na dodá­ní zbo­ží v závis­los­ti na způ­so­bu ode­slá­ní a pře­vze­tí zbo­ží jsou uve­de­ny v objed­náv­ce kupu­jí­cí­ho a v potvr­ze­ní objed­náv­ky pro­dá­va­jí­cím. V pří­pa­dě, že je způ­sob dopra­vy smlu­ven na zákla­dě zvlášt­ní­ho poža­dav­ku kupu­jí­cí­ho, nese kupu­jí­cí rizi­ko a pří­pad­né doda­teč­né nákla­dy spo­je­né s tím­to způ­so­bem dopravy.

Je-li pro­dá­va­jí­cí pod­le kup­ní smlou­vy povi­nen dodat zbo­ží na mís­to urče­né kupu­jí­cím v objed­náv­ce, je kupu­jí­cí povi­nen pře­vzít zbo­ží při dodá­ní. V pří­pa­dě, že je z důvo­dů na stra­ně kupu­jí­cí­ho nut­no zbo­ží doru­čo­vat opa­ko­va­ně nebo jiným způ­so­bem, než bylo uve­de­no v objed­náv­ce, je kupu­jí­cí povi­nen uhra­dit nákla­dy spo­je­né s opa­ko­va­ným doru­čo­vá­ním zbo­ží, resp. nákla­dy spo­je­né s jiným způ­so­bem doručení.

Při pře­vze­tí zbo­ží od pře­prav­ce je kupu­jí­cí povi­nen zkon­t­ro­lo­vat nepo­ru­še­nost oba­lů zbo­ží a v pří­pa­dě jakých­ko­liv závad toto nepro­dle­ně ozná­mit pře­prav­ci. V pří­pa­dě shle­dá­ní poru­še­ní oba­lu svěd­čí­cí­ho o neo­práv­ně­ném vnik­nu­tí do zásil­ky nemu­sí kupu­jí­cí zásil­ku od pře­prav­ce převzít.

Prodávající vysta­ví kupu­jí­cí­mu daňo­vý doklad – fak­tu­ru. Daňový doklad je ode­slán na e‑mailovou adre­su kupujícího.

Kupující nabý­vá vlast­nic­ké prá­vo ke zbo­ží zapla­ce­ním celé kup­ní ceny za zbo­ží včet­ně nákla­dů na dodá­ní, nejdří­ve však pře­vze­tím zboží.

Odpovědnost za naho­di­lou zká­zu, poško­ze­ní či ztrá­tu zbo­ží pře­chá­zí na kupu­jí­cí­ho oka­mži­kem pře­vze­tí zbo­ží nebo oka­mži­kem, kdy měl kupu­jí­cí povin­nost zbo­ží pře­vzít, ale v roz­po­ru s kup­ní smlou­vou tak neučinil.

VI.
Podmínky pro uplat­ně­ní dár­ko­vých poukazů

Dárkový pou­kaz (dále jen „pou­kaz“) vydá­vá Ing. Kateřina Jonášová, IČO: 04684265, zapsa­ná v živ­nos­ten­ském rejstří­ku u Magistrátu měs­ta Hradce Králové.

Dárkové pou­ka­zy lze zakou­pit na strán­ce www.totokvete.cz a to v elek­tro­nic­ké nebo papí­ro­vé podo­bě. Formu pou­ka­zu si kupu­jí­cí zvo­lí během pro­chá­ze­ní e‑shopem.

Dárkové pou­ka­zy lze pou­žít k náku­pu přes e‑shop www.totokvete.cz a to zadá­ním spe­ci­fic­ké­ho sle­vo­vé­ho kódu obsa­že­né­ho na dár­ko­vém pou­ka­zu. Slevový kód se zadá­vá na strán­ce koší­ku a daná část­ka se ode­čte z cel­ko­vé ceny objednávky.
Dárkový pou­kaz může­te uplat­nit také při náku­pu v pro­vo­zov­ně a to před­lo­že­ním tiš­tě­né­ho pou­ka­zu prodávajícímu.

Dárkový pou­kaz je pře­nos­ný na tře­tí osobu.

Dárkový pou­kaz může uplat­nit pou­ze ten, kdo ho uplat­ní jako první.

Dárkový pou­kaz lze pou­žít na jaký­ko­liv pro­dukt nebo služ­bu nabí­ze­né pro­dej­cem. Dárkové pou­ka­zy lze uplat­ňo­vat na zbo­ží ve slevě.

Dárkový pou­kaz je mož­né uplat­nit pou­ze jed­nou a není mož­né jeho uplat­ně­ní roz­lo­žit; tzn. hod­no­ta náku­pu musí být stej­ná nebo vyš­ší než je hod­no­ta pou­ka­zu. Bude-li hod­no­ta zakou­pe­né­ho zbo­ží niž­ší než hod­no­ta pou­ka­zu, roz­díl se nevra­cí. Je-li hod­no­ta zakou­pe­né­ho zbo­ží vyš­ší než hod­no­ta pou­ka­zu, je nut­né roz­díl doplatit.
Dárkový pou­kaz nelze vymě­nit za peníze.

Hodnota dár­ko­vé­ho pou­ka­zu není úročena.

Jedná se o ceni­nu, v pří­pa­dě ztrá­ty nemů­že být pou­kaz nijak nahra­zen, účten­ku o jeho náku­pu nelze coby náhra­du akcep­to­vat. Padělání a pozmě­ně­ní pou­ka­zů je zaká­zá­no a trest­né pod­le plat­né­ho záko­na ČR.
Kód pou­ka­zu je nut­né ochrá­nit, jeho pou­ži­tím v e‑shopu pře­stá­vá pou­kaz pla­tit. Za ztra­ce­né či zci­ze­né kódy nene­se­me odpovědnost.

V pří­pa­dě odstou­pe­ní od kup­ní smlou­vy z jakých­ko­liv důvo­dů nebo jaké­ho­ko­li jiné­ho důvod­né­ho vrá­ce­ní zbo­ží kupu­jí­cím pro­dá­va­jí­cí­mu zakou­pe­né­ho zce­la nebo čás­teč­ně na zákla­dě sle­vo­vé­ho kódu z dár­ko­vé­ho pou­ka­zu má kupu­jí­cí nárok pou­ze na vrá­ce­ní část­ky, kte­rou za nákup zbo­ží sku­teč­ně uhradil.

Platnost dár­ko­vé­ho pou­ka­zu je ome­ze­na na 1 rok od jeho zakou­pe­ní, uply­nu­tím doby prá­vo s ním spo­je­né zani­ká. Prodávající nepo­sky­tu­je pení­ze ani žád­ný jiný způ­sob kom­pen­za­ce za nevy­u­ži­tou hod­no­tu dár­ko­vé­ho pou­ka­zu. Platnost dár­ko­vých pou­ka­zů nelze prodloužit.

V pří­pa­dě, že dár­ko­vý pou­kaz bude uplat­něn v roz­po­ru s pra­vi­dly pro­dá­va­jí­cí­ho uve­de­ný­mi v tom­to člán­ku, má pro­dá­va­jí­cí prá­vo tak­to uplat­ně­ný dár­ko­vý pou­kaz odmít­nout a od uza­vře­né kup­ní smlou­vy odstoupit.

VII.
Odstoupení od smlouvy

Kupující, kte­rý uza­vřel kup­ní smlou­vu mimo svou pod­ni­ka­tel­skou čin­nost jako spo­tře­bi­tel, má prá­vo od kup­ní smlou­vy odstoupit.

Lhůta pro odstou­pe­ní od smlou­vy činí 14 dnů

  • ode dne pře­vze­tí zboží,
  • ode dne pře­vze­tí posled­ní dodáv­ky zbo­ží, je-li před­mě­tem smlou­vy něko­lik dru­hů zbo­ží nebo dodá­ní něko­li­ka částí,
  • ode dne pře­vze­tí prv­ní dodáv­ky zbo­ží, je-li před­mě­tem smlou­vy pra­vi­del­ná opa­ko­va­ná dodáv­ka zboží.

Kupující nemů­že mimo jiné odstou­pit od kup­ní smlouvy:

  • posky­to­vá­ní slu­žeb, jestli­že byly spl­ně­ny s jeho před­cho­zím výslov­ným sou­hla­sem před uply­nu­tím lhů­ty pro odstou­pe­ní od smlou­vy a pro­dá­va­jí­cí před uza­vře­ním smlou­vy sdě­lil kupu­jí­cí­mu, že v tako­vém pří­pa­dě nemá prá­vo na odstou­pe­ní od smlouvy,
  • o dodáv­ce zbo­ží nebo služ­by, jejichž cena závi­sí na výchyl­kách finanč­ní­ho trhu nezá­vis­le na vůli pro­dá­va­jí­cí­ho a k němuž může dojít během lhů­ty pro odstou­pe­ní od smlouvy,
  • o dodáv­ce zbo­ží, kte­ré bylo upra­ve­no pod­le přá­ní kupu­jí­cí­ho nebo pro jeho osobu,
  • dodáv­ce zbo­ží, kte­ré pod­lé­há rych­lé zká­ze, jakož i zbo­ží, kte­ré bylo po dodá­ní nená­vrat­ně smí­se­no s jiným zbožím,
  • dodáv­ce zbo­ží v uza­vře­ném oba­lu, kte­ré kupu­jí­cí z oba­lu vyňal a z hygi­e­nic­kých důvo­dů jej není mož­né vrátit,
  • v dal­ších pří­pa­dech uve­de­ných v § 1837 občan­ské­ho zákoníku.

Pro dodr­že­ní lhů­ty pro odstou­pe­ní od smlou­vy musí kupu­jí­cí ode­slat pro­hlá­še­ní o odstou­pe­ní ve lhů­tě pro odstou­pe­ní od smlouvy.

Pro odstou­pe­ní od kup­ní smlou­vy může kupu­jí­cí vyu­žít vzo­ro­vý for­mu­lář k odstou­pe­ní od smlou­vy posky­to­va­ný pro­dá­va­jí­cím. Odstoupení od kup­ní smlou­vy zašle kupu­jí­cí na e‑mailovou nebo doru­čo­va­cí adre­su pro­dá­va­jí­cí­ho uve­de­nou v těch­to obchod­ních pod­mín­kách. Prodávající potvr­dí kupu­jí­cí­mu bez­od­klad­ně při­je­tí formuláře.

Formulář k odstou­pe­ní od smlou­vy může­te stáh­nout ZDE.

Kupující, kte­rý odstou­pil od smlou­vy, je povi­nen vrá­tit pro­dá­va­jí­cí­mu zbo­ží do 14 dnů od odstou­pe­ní od smlou­vy pro­dá­va­jí­cí­mu. Kupující nese nákla­dy spo­je­né s navrá­ce­ním zbo­ží pro­dá­va­jí­cí­mu, a to i v tom pří­pa­dě, kdy zbo­ží nemů­že být vrá­ce­no pro svou pova­hu obvyklou poš­tov­ní cestou.

Odstoupí-li kupu­jí­cí od smlou­vy, vrá­tí mu pro­dá­va­jí­cí bez­od­klad­ně, nej­poz­dě­ji však do 14 dnů od odstou­pe­ní od smlou­vy všech­ny peněž­ní pro­střed­ky včet­ně nákla­dů na dodá­ní, kte­ré od něho při­jal, a to stej­ným způ­so­bem. Prodávající vrá­tí kupu­jí­cí­mu při­ja­té peně­že­ní pro­střed­ky jiným způ­so­bem jen teh­dy, pokud s tím kupu­jí­cí sou­hla­sí a pokud mu tím nevznik­nou dal­ší náklady.

Jestliže kupu­jí­cí zvo­lil jiný než nej­lev­něj­ší způ­sob dodá­ní zbo­ží, kte­rý pro­dá­va­jí­cí nabí­zí, vrá­tí pro­dá­va­jí­cí kupu­jí­cí­mu nákla­dy na dodá­ní zbo­ží ve výši odpo­ví­da­jí­cí nej­lev­něj­ší­mu nabí­ze­né­mu způ­so­bu dodá­ní zboží.

Odstoupí-li kupu­jí­cí od kup­ní smlou­vy, není pro­dá­va­jí­cí povi­nen vrá­tit při­ja­té peněž­ní pro­střed­ky kupu­jí­cí­mu dří­ve, než mu kupu­jí­cí zbo­ží pře­dá nebo pro­ká­že, že zbo­ží pro­dá­va­jí­cí­mu odeslal.

Zboží musí vrá­tit kupu­jí­cí pro­dá­va­jí­cí­mu nepo­ško­ze­né, neo­po­tře­be­né a nezne­čiš­tě­né a je-li to mož­né, v původ­ním oba­lu. Nárok na náhra­du ško­dy vznik­lé na zbo­ží je pro­dá­va­jí­cí opráv­něn jed­no­stran­ně zapo­číst pro­ti náro­ku kupu­jí­cí­ho na vrá­ce­ní kup­ní ceny.

Prodávající je opráv­něn odstou­pit od kup­ní smlou­vy z důvo­du vypro­dá­ní zásob, nedo­stup­nos­ti zbo­ží, nebo když výrob­ce, dovoz­ce nebo doda­va­tel zbo­ží pře­ru­šil výro­bu nebo dovoz zbo­ží. Prodávající bez­od­klad­ně infor­mu­je kupu­jí­cí­ho pro­střed­nic­tvím e‑mailové adre­sy uve­de­né v objed­náv­ce a vrá­tí ve lhů­tě 14 dnů od ozná­me­ní o odstou­pe­ní od kup­ní smlou­vy všech­ny peněž­ní pro­střed­ky včet­ně nákla­dů na dodá­ní, kte­ré od něho na zákla­dě smlou­vy při­jal, a to stej­ným způ­so­bem, popří­pa­dě způ­so­bem urče­ným kupujícím.

 

VIII.
Práva z vad­né­ho plnění

Prodávající zod­po­ví­dá kupu­jí­cí­mu, že zbo­ží při pře­vze­tí nemá vady. Zejména pro­dá­va­jí­cí odpo­ví­dá kupu­jí­cí­mu, že v době, kdy kupu­jí­cí zbo­ží převzal

  • má zbo­ží vlast­nos­ti, kte­ré si stra­ny ujed­na­ly, a chy­bí-li ujed­ná­ní, má tako­vé vlast­nos­ti, kte­ré pro­dá­va­jí­cí nebo výrob­ce popsal nebo kte­ré kupu­jí­cí oče­ká­val s ohle­dem na pova­hu zbo­ží a na zákla­dě rekla­my jimi prováděné,
  • se zbo­ží hodí k úče­lu, kte­rý pro jeho pou­ži­tí pro­dá­va­jí­cí uvá­dí nebo ke kte­ré­mu se zbo­ží toho­to dru­hu obvykle používá,
  • zbo­ží odpo­ví­dá jakos­tí nebo pro­ve­de­ním smlu­ve­né­mu vzor­ku nebo před­lo­ze, byla-li jakost nebo pro­ve­de­ní urče­no pod­le smlu­ve­né­ho vzor­ku nebo předlohy,
  • je zbo­ží v odpo­ví­da­jí­cím množ­ství, míře nebo hmot­nos­ti a
  • zbo­ží vyho­vu­je poža­dav­kům práv­ních předpisů.

Povinnosti z vad­né­ho plně­ní má pro­dá­va­jí­cí nejmé­ně v tako­vém roz­sa­hu, v jakém trva­jí povin­nos­ti z vad­né­ho plně­ní výrob­ce. Kupující je jinak opráv­něn uplat­nit prá­vo z vady, kte­rá se vyskyt­ne u spo­třeb­ní­ho zbo­ží v době dva­ce­ti čtyř měsí­ců od převzetí.

Povinnosti z vad­né­ho plně­ní má pro­dá­va­jí­cí nejmé­ně v tako­vém roz­sa­hu, v jakém trva­jí povin­nos­ti z vad­né­ho plně­ní výrob­ce. Kupující je jinak opráv­něn uplat­nit prá­vo z vady, kte­rá se vyskyt­ne u spo­třeb­ní­ho zbo­ží v době dva­ce­ti čtyř měsí­ců od převzetí.

Výjimku z této lhů­ty činí rekla­mač­ní pod­mín­ky pro řeza­né kvě­ti­ny a deko­ra­ce, jejichž jsou sou­čás­tí, hrn­ko­vé rost­li­ny (ať již kve­tou­cí či zele­né) nebo koke­da­my a rost­lin­ná terá­ria, u nichž musí být prá­va z odpo­věd­nos­ti za vady uplat­ně­na nej­poz­dě­ji násle­du­jí­cí­ho dne od zakou­pe­ní zbo­ží, jinak prá­va zanik­nou. U rost­lin zasí­la­ných pro­střed­nic­tvím doprav­ce je vady nut­né uplat­nit nej­poz­dě­ji v den násle­du­jí­cí po pře­vze­tí zboží.

U ostat­ní­ho Zboží pla­tí pro Spotřebitele záru­ka 24 měsí­ců od pře­vze­tí Zboží, není-li na Zboží uve­de­no jinak, v tom­to pří­pa­dě pla­tí, že pokud se vada pro­je­ví do 6 měsí­ců od pře­vze­tí, má se za to, že věc byla vad­ná již při pře­vze­tí (pla­tí jen u Zboží s del­ší trvan­li­vos­tí, niko­li u Zboží pod­lé­ha­jí­cí rych­lé zká­ze, tj. zejmé­na řeza­ných a hrn­ko­vých kvě­tin a deko­ra­cí, ve kte­rých jsou živé, suché, řeza­né, sta­bi­li­zo­va­né a hrn­ko­vé kvě­ti­ny, ane­bo jejich čás­ti pou­ži­ty). Vadou u řeza­ných kvě­tin a hrn­ko­vých kvě­tin není jejich uva­dá­ní, usy­chá­ní, opa­dá­vá­ní či jiná změ­na jejich este­tic­ké kva­li­ty, kte­rá je způ­so­be­na nespráv­nou péčí. U kvě­tin a deko­ra­cí z nich je nut­né dodr­žo­vat pra­vi­dla péče o ně, vhod­ně je ucho­vá­vat či pře­vá­žet a zajis­tit vhod­né kli­ma­tic­ké pod­mín­ky. Prodávající neod­po­ví­dá za vady vznik­lé nere­spek­to­vá­ním těch­to pravidel.

U aran­žér­ské­ho zbo­ží, doplň­ko­vé­ho flo­ris­tic­ké­ho mate­ri­á­lu a ostat­ní­ho spo­třeb­ní­ho pro­dej­ní­ho sor­ti­men­tu činí obec­ná záruč­ní doba 24 měsí­ců, pokud s ohle­dem k pova­ze zbo­ží není sta­no­ve­na záruč­ní doba odlišně.

Je-li na pro­dá­va­ném zbo­ží, na jeho oba­lu, v návo­du při­po­je­né­mu ke zbo­ží nebo v rekla­mě v sou­la­du s jiný­mi práv­ní­mi před­pi­sy uve­de­na doba, po kte­rou lze zbo­ží pou­žít, pou­ži­jí se usta­no­ve­ní o záru­ce za jakost. Zárukou za jakost se pro­dá­va­jí­cí zava­zu­je, že zbo­ží bude po urči­tou dobu způ­so­bi­lé k pou­ži­tí pro obvyk­lý účel nebo že si zacho­vá obvyk­lé vlast­nos­ti. Vytkl-li kupu­jí­cí pro­dá­va­jí­cí­mu vadu zbo­ží opráv­ně­ně, nebě­ží lhů­ta pro uplat­ně­ní práv z vad­né­ho plně­ní ani záruč­ní doba po dobu, po kte­rou nemů­že kupu­jí­cí vad­né zbo­ží užívat.

Ustanovení uve­de­ná v před­cho­zím odstav­ci obchod­ních pod­mí­nek se nepo­u­ži­jí u zbo­ží pro­dá­va­né­ho za niž­ší cenu na vadu, pro kte­rou byla niž­ší cena ujed­ná­na, na opo­tře­be­ní zbo­ží způ­so­be­né jeho obvyk­lým uží­vá­ním, u pou­ži­té­ho zbo­ží na vadu odpo­ví­da­jí­cí míře pou­ží­vá­ní nebo opo­tře­be­ní, kte­rou zbo­ží mělo při pře­vze­tí kupu­jí­cím, nebo vyplý­vá-li to z pova­hy zbo­ží. Právo z vad­né­ho plně­ní kupu­jí­cí­mu nená­le­ží, pokud před pře­vze­tím zbo­ží věděl, že zbo­ží má vadu, ane­bo pokud vadu sám kupu­jí­cí způsobil.

V pří­pa­dě výsky­tu vady může kupu­jí­cí pro­dá­va­jí­cí­mu před­lo­žit rekla­ma­ci a požadovat

  • výmě­nu za nové zboží,
  • opra­vu zboží,
  • při­mě­ře­nou sle­vu z kup­ní ceny,
  • odstou­pe­ní od smlouvy.

Reklamační pro­to­kol může­te stáh­nout ZDE.

Kupující má prá­vo odstou­pit od smlouvy,

  • pokud má zbo­ží pod­stat­nou vadu,
  • pokud nemů­že věc řád­ně uží­vat pro opa­ko­va­ný výskyt vady nebo vad po opravě,
  • při vět­ším počtu vad zboží.

Podstatné je tako­vé poru­še­ní smlou­vy, o němž stra­na poru­šu­jí­cí smlou­vu již při uza­vře­ní smlou­vy vědě­la nebo muse­la vědět, že by dru­há stra­na smlou­vu neu­za­vře­la, pokud by toto poru­še­ní předvídala.

U vady, kte­rá zna­me­ná nepod­stat­né poru­še­ní smlou­vy (bez ohle­du na to, jde-li o vadu odstra­ni­tel­nou či neod­stra­ni­tel­nou), má kupu­jí­cí nárok na odstra­ně­ní vady nebo při­mě­ře­nou sle­vu z kup­ní ceny.

Vyskytla-li se odstra­ni­tel­ná vada po opra­vě opa­ko­va­ně (obvykle tře­tí rekla­ma­ce pro stej­nou záva­du nebo čtvr­tá pro odliš­né záva­dy) nebo má zbo­ží vět­ší počet vad (zpra­vi­dla nejmé­ně tři vady sou­čas­ně), má kupu­jí­cí prá­vo uplat­nit poža­da­vek na sle­vu z kup­ní ceny, výmě­nu zbo­ží nebo odstou­pit od smlouvy.

Při uplat­ně­ní rekla­ma­ce je kupu­jí­cí povi­nen pro­dá­va­jí­cí­mu sdě­lit, jaké prá­vo si zvo­lil. Změna vol­by bez sou­hla­su pro­dá­va­jí­cí­ho je mož­ná jen teh­dy, žádal-li kupu­jí­cí opra­vu vady, kte­rá se uká­že být neod­stra­ni­tel­ná. Nezvolí-li kupu­jí­cí si své prá­vo z pod­stat­né­ho poru­še­ní smlou­vy včas, má prá­va stej­ná jako při nepod­stat­ném poru­še­ní smlouvy.

Není-li opra­va nebo výmě­na zbo­ží mož­ná, na zákla­dě odstou­pe­ní od smlou­vy může kupu­jí­cí poža­do­vat vrá­ce­ní kup­ní ceny v plné výši.

Pokud pro­dá­va­jí­cí pro­ká­že, že kupu­jí­cí před pře­vze­tím o vadě zbo­ží věděl nebo ji sám způ­so­bil, není pro­dá­va­jí­cí povi­nen náro­ku kupu­jí­cí­ho vyhovět.

Kupující nemů­že rekla­mo­vat zlev­ně­né zbo­ží z důvo­du, pro kte­rý je dané zbo­ží zlevněno.

Prodávající je povi­nen při­jmout rekla­ma­ci v kte­ré­ko­li pro­vo­zov­ně, v níž je při­je­tí rekla­ma­ce mož­né, pří­pad­ně i v síd­le nebo mís­tě pod­ni­ká­ní. Prodávající je povi­nen kupu­jí­cí­mu vydat písem­né potvr­ze­ní o tom, kdy kupu­jí­cí prá­vo uplat­nil, co je obsa­hem rekla­ma­ce a jaký způ­sob vyří­ze­ní rekla­ma­ce kupu­jí­cí poža­du­je, jakož i potvr­ze­ní o datu a způ­so­bu vyří­ze­ní rekla­ma­ce, včet­ně potvr­ze­ní o pro­ve­de­ní opra­vy a době její­ho trvá­ní, pří­pad­ně písem­né odů­vod­ně­ní zamít­nu­tí reklamace.

Prodávající nebo jím pově­ře­ný pra­cov­ník roz­hod­ne o rekla­ma­ci ihned, ve slo­ži­tých pří­pa­dech do tří pra­cov­ních dnů. Do této lhů­ty se neza­po­čí­tá­vá doba při­mě­ře­ná pod­le dru­hu výrob­ku či služ­by potřeb­ná k odbor­né­mu posou­ze­ní vady. Reklamace včet­ně odstra­ně­ní vady musí být vyří­ze­na bez­od­klad­ně, nej­poz­dě­ji do 30 dnů ode dne uplat­ně­ní rekla­ma­ce, pokud se pro­dá­va­jí­cí s kupu­jí­cím nedo­hod­ne na del­ší lhů­tě. Marné uply­nu­tí této lhů­ty se pova­žu­je za pod­stat­né poru­še­ní smlou­vy a kupu­jí­cí má prá­vo od kup­ní smlou­vy odstou­pit. Za oka­mžik uplat­ně­ní rekla­ma­ce se pova­žu­je oka­mžik, kdy dojde pro­jev vůle kupu­jí­cí­ho (uplat­ně­ní prá­va z vad­né­ho plně­ní) prodávajícímu.

Prodávající písem­ně infor­mu­je kupu­jí­cí­ho o výsled­ku reklamace.

Právo z vad­né­ho plně­ní kupu­jí­cí­mu nená­le­ží, pokud kupu­jí­cí před pře­vze­tím věci věděl, že věc má vadu, ane­bo pokud kupu­jí­cí vadu sám způsobil.

V pří­pa­dě opráv­ně­né rekla­ma­ce má kupu­jí­cí prá­vo na náhra­du účel­ně vyna­lo­že­ných nákla­dů vznik­lých v sou­vis­los­ti s uplat­ně­ním rekla­ma­ce. Toto prá­vo může kupu­jí­cí u pro­dá­va­jí­cí­ho uplat­nit ve lhů­tě do jed­no­ho měsí­ce po uply­nu­tí záruč­ní doby, v opač­ném pří­pa­dě ho soud nemu­sí přiznat.

Volbu způ­so­bu rekla­ma­ce má kupující.

Práva a povin­nos­ti smluv­ních stran ohled­ně práv z vad­né­ho plně­ní se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občan­ské­ho záko­ní­ku a záko­nem č. 634/1992 Sb., o ochra­ně spotřebitele.

 

IX.
Doručování

Smluvní stra­ny si mohou veš­ke­rou písem­nou kore­spon­den­ci vzá­jem­ně doru­čo­vat pro­střed­nic­tvím elek­tro­nic­ké pošty.

Kupující doru­ču­je pro­dá­va­jí­cí­mu kore­spon­den­ci na e‑mailovou adre­su uve­de­nou v těch­to obchod­ních pod­mín­kách. Prodávající doru­ču­je kupu­jí­cí­mu kore­spon­den­ci na e‑mailovou adre­su uve­de­nou v jeho zákaz­nic­kém účtu nebo v objednávce.

 

X.
Osobní úda­je

Všechny infor­ma­ce, kte­ré kupu­jí­cí při spo­lu­prá­ci s pro­dá­va­jí­cím uve­de, jsou důvěr­né a bude s nimi tak zachá­ze­no. Pokud kupu­jí­cí nedá pro­dá­va­jí­cí­mu písem­né svo­le­ní, úda­je o kupu­jí­cím nebu­de pro­dá­va­jí­cí jiným způ­so­bem než za úče­lem plně­ní ze smlou­vy používat.

Podrobnější infor­ma­ce o ochra­ně osob­ních úda­jů nalez­ne­te v Zásadách ochra­ny osob­ních úda­jů ZDE.

 

XI.
Mimosoudní řeše­ní sporů

K mimosoud­ní­mu řeše­ní spo­tře­bi­tel­ských spo­rů z kup­ní smlou­vy je pří­sluš­ná Česká obchod­ní inspek­ce se síd­lem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, inter­ne­to­vá adre­sa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řeše­ní spo­rů on-line nachá­ze­jí­cí se na inter­ne­to­vé adre­se http://ec.europa.eu/consumers/odr je mož­né vyu­žít při řeše­ní spo­rů mezi pro­dá­va­jí­cím a kupu­jí­cím z kup­ní smlouvy.

Evropské spo­tře­bi­tel­ské cen­t­rum Česká repub­li­ka se síd­lem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, inter­ne­to­vá adre­sa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kon­takt­ním mís­tem pod­le Nařízení Evropského par­la­men­tu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. květ­na 2013 o řeše­ní spo­tře­bi­tel­ských spo­rů on-line a o změ­ně naří­ze­ní (ES) č. 2006/2004 a směr­ni­ce 2009/22/ES (naří­ze­ní o řeše­ní spo­tře­bi­tel­ských spo­rů on-line).

Prodávající je opráv­něn k pro­de­ji zbo­ží na zákla­dě živ­nos­ten­ské­ho opráv­ně­ní. Živnostenskou kon­t­ro­lu pro­vá­dí v rám­ci své působ­nos­ti pří­sluš­ný živ­nos­ten­ský úřad. Česká obchod­ní inspek­ce vyko­ná­vá ve vyme­ze­ném roz­sa­hu mimo jiné dozor nad dodr­žo­vá­ním záko­na č. 634/1992 Sb., o ochra­ně spotřebitele.

 

XII.
Závěrečná usta­no­ve­ní

Veškerá ujed­ná­ní mezi pro­dá­va­jí­cím a kupu­jí­cím se řídí práv­ním řádem České repub­li­ky. Pokud vztah zalo­že­ný kup­ní smlou­vou obsa­hu­je mezi­ná­rod­ní prvek, pak stra­ny sjed­ná­va­jí, že vztah se řídí prá­vem České repub­li­ky. Tímto nejsou dotče­na prá­va spo­tře­bi­te­le vyplý­va­jí­cí z obec­ně závaz­ných práv­ních předpisů.

Prodávající není ve vzta­hu ke kupu­jí­cí­mu vázán žád­ný­mi kode­xy cho­vá­ní ve smys­lu usta­no­ve­ní § 1826 odst. 1 písm. e) občan­ské­ho zákoníku.

Všechna prá­va k webo­vým strán­kám pro­dá­va­jí­cí­ho, zejmé­na autor­ská prá­va k obsa­hu, včet­ně roz­vr­že­ní strán­ky, fotek, fil­mů, gra­fik, ochran­ných zná­mek, loga a dal­ší­ho obsa­hu a prv­ků, nále­ží pro­dá­va­jí­cí­mu. Je zaká­zá­no kopí­ro­vat, upra­vo­vat nebo jinak pou­ží­vat webo­vé strán­ky nebo jejich část bez sou­hla­su prodávajícího.

Prodávající nene­se odpo­věd­nost za chy­by vznik­lé v důsled­ku zása­hů tře­tích osob do inter­ne­to­vé­ho obcho­du nebo v důsled­ku jeho uži­tí v roz­po­ru s jeho urče­ním. Kupující nesmí při vyu­ží­vá­ní inter­ne­to­vé­ho obcho­du pou­ží­vat postu­py, kte­ré by moh­ly mít nega­tiv­ní vliv na jeho pro­voz a nesmí vyko­ná­vat žád­nou čin­nost, kte­rá by moh­la jemu nebo tře­tím oso­bám umož­nit neo­práv­ně­ně zasa­ho­vat či neo­práv­ně­ně užít pro­gra­mo­vé vyba­ve­ní nebo dal­ší sou­čás­ti tvo­ří­cí inter­ne­to­vý obchod a uží­vat inter­ne­to­vý obchod nebo jeho čás­ti či soft­wa­ro­vé vyba­ve­ní tako­vým způ­so­bem, kte­rý by byl v roz­po­ru s jeho urče­ním či účelem.

Kupující tím­to pře­bí­rá na sebe nebez­pe­čí změ­ny okol­nos­tí ve smys­lu § 1765 odst. 2 občan­ské­ho zákoníku.

Kupní smlou­va včet­ně obchod­ních pod­mí­nek je archi­vo­vá­na pro­dá­va­jí­cím v elek­tro­nic­ké podo­bě a není přístupná.

Znění obchod­ních pod­mí­nek může pro­dá­va­jí­cí měnit či dopl­ňo­vat. Tímto usta­no­ve­ním nejsou dotče­na prá­va a povin­nos­ti vznik­lé po dobu účin­nos­ti před­cho­zí­ho zně­ní obchod­ních podmínek.

Přílohou obchod­ních pod­mí­nek je vzo­ro­vý for­mu­lář pro odstou­pe­ní od smlou­vy, kte­rý může­te stáh­nout ZDE.

Reklamační pro­to­kol může­te stáh­nout ZDE.

 

Tyto obchod­ní pod­mín­ky nabý­va­jí účin­nos­ti v Hradci Králové dne 1. 6. 2021.